شرکت ارتباطات مبیننت با هدف تبدیل شدن به انتخاب نخست مشتریان خدمات داده، ارتقای روزافزون سطح کیفی خدمات، با محوریت ارائه خدمات ارتباطی باندپهن بیسیم در مقیاس کشوری، در آذر ماه سال ۱۳۸۷ تأسیس شد. این شرکت موفق شد در دهم بهمن سال ۱۳۹۵، شبکه بیسیم سراسری خود را بر بستر فناوری TD-LTE راهاندازی کند. همگام با ارائه اینترنت خانگی طیف وسیعی از خدمات ارتباطی و اینترنتی سازمانی نیز مبیننت را بهعنوان بزرگترین اپراتور بیسیم در حوزه خدمات سازمانی مطرح کرده است. راهاندازی یک مرکزداده مجهز این امکان را برای مبیننت ایجاد کرد تا بتواند در کنار ارائه اینترنت پرسرعت بیسیم ثابت (TD-LTE)، خدمات اینترنت اختصاصی، شبکههای گستردهی ارتباطی و اینترنت مدیریت شده، طیف وسیعی از خدمات مرکز داده نظیر سرورهای مجازی و اختصاصی را نیز ارائه کند. در سالهای اخیر خدمات مبتنیبر اینترنت اشیاء و رایانش ابری نیز به سبد محصولات مبیننت افزوده شده و خدمات یکپارچهای را در حوزههای خدمات خانگی، اداری و سازمانی ایجاد کرده است.
ارائه خدمات ارتباطی به چندین هزار Node سازمانی، خدمات هوشمند و مدیریتشده و بسیاری دیگر از راهکارهای ارزشافزوده، مبیننت را به انتخاب نخست سازمانها، ارگانهای دولتی و کسبوکارهای کوچک و بزرگ کشور تبدیل کرده است.
شرکت ارتباطات مبیننت از بدو تأسیس، حمایت هدفمند و بهجا از فعالیتهای اجتماعی، آموزشی و علمی را در دستور کار قرار داده است. بر همین اساس مانند تمام اعضای مسئول جامعه نسبت به رخدادهای مختلف حساس بوده و سعی میکند همگام با دیگر بخشها، حمایتهای تأثیرگذار خود را در سراسر کشور متمرکز کند. اهدای کانکس مسکونی و سرویس بهداشتی به هموطنان زلزلهزده کشورمان در کرمانشاه و سایر شهرها، حمایت از گسترش دانش با همکاری مجموعه ویکیپدیا فارسی، حمایت از توانمندسازی زنان و بسیاری دیگر از فعالیتهای خیرخواهانه بخشی از از استراتژیهای مبیننت در زمینه تحقق رسالتهای اجتماعی این شرکت بوده است که در سالهای اخیر اجرا شدهاند. مبیننت در اقدام اخیر خود، با همکاری بنیاد دانش، دفاتر این موسسه در استان سیستان و بلوچستان را به اینترنت و تجهیزات ارتباطی مجهز کرد. این پروژه با شعار «ارتباط سبز برای ایران» در شهرهای سراوان، زابل و زاهدان اجرایی شده است و امکانات آموزشی رایگان و اینترنت پرسرعت را در اختیار دانش آموزان مستعد مناطق کم برخوردار قرار میدهد.
امروزه بنگاههای اقتصادی کشور در فرایند جهانی شدن با چالشهای بیشماری مواجه هستند. حضور در بازارهای جهانی و حتی باقی ماندن در بازارهای داخلی، مستلزم رقابت با رقبای قدرتمند بوده و با توجه به گسترش و پیچیدگی صحنه رقابت، سازمانهایی می توانند به بقای خود ادامه دهند که با تکیه بر خلاقیت و نوآوری نسبت به انتظارات ذینفعان پاسخگو باشند. در این راستا شرکت ارتباطات مبیننت با عنایت به اهمیت نقش بهرهمندی از مدلهای سرآمدی در توسعه پایدار، از سال ۹۱ با حرکت در مسیر سرآمدی، مدلهای تعالی را به عنوان الگوی رشد و توسعه خود برگزیده و با شرکت در جوایز مرتبط همانند “جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات”، ” ارزیابی، رتبه بندی و انتخاب اپراتورهای برتر سرویسهای فناوری اطلاعات” و به پشتوانه سرمایههای انسانی شایسته خود، کوشش می کند با ارزش آفرینی برای ذینفعان، نسبت به کسب رضایت آنها و دستیابی به موفقیت پایدار اقدام نماید.
ماموریت مبیننت: «مبیننت با بهرهگیری از پروانه باند پهن بیسیم ثابت، شبکه مبتنی بر فناوری پیشرفته در کل کشور، خلاقیت و نوآوری کارکنان و شراکتهای همافزا، با ارائه محصولات و خدمات با کیفیت، درصدد افزایش صمیمیت خود با کلیه مشتریان اعم از افراد و سازمانها و کسب رضایت متوازن تمام ذینفعان است.»
چشمانداز مبیننت: «انتخاب اول مشتریان محصولات و خدمات بر پایه فناوری باند پهن بیسیم ثابت»
ارزشهای مبیننت: «مشتری محوری، بهبود مستمر، یادگیری سازمانی، نتیجه گرایی، نوآوری، تکریم کارکنان»
شرکت ارتباطات مبیننت «سهامی خاص» بزرگترین ارائهدهندهی خدمات سراسری ارتباطی باند پهن بیسیم ثابت در کشور است. هدف مبیننت تبدیل شدن به یکی از موثرترین بازیگران صنعت است و در این راستا رویکرد صمیمیت با مشتریان را بهمنظور افزایش رضایت و وفادارسازی آنها، سرلوحهی فعالیتهای خود قرار داده است. با همین رویکرد، سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO9001:2015 در مبیننت پیادهسازی و برای دستیابی به مبانی این استاندارد، اصول زیر مدنظر قرار گرفته است: